دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

درمان اسهال

درمان اسهال:

10 تا 12گرم میوه‌های راج را که تازه یا خشک باشد در صد گرم آب بریزید. ظرف محتوی آن را 12 ساعت بگذارید بماند. بعد آن را در صافی بریزید و فشار دهید تا آب آن گرفته شود، با عسل شیرین سازید. هنگامی که بحران اسهال داشتید، یکبار آن را بخورید از اسهال شفا می‌یابید.

- 30 تا50 گرم پوست درخت شاه بلوط هندی را که خشک کرده‌اید در ظرفی که در یک لیتر آب سرد دارد بریزید. ظرف را روی آتش بگذارید تا جوش آید و 12 دقیقه بجوشد. بعد آن را از روی آتش بردارید و 5 دقیقه بگذارید دم بکشد. سپس، صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز دو یا سه فنجان از آن را قبل از صرف غذا بنوشید. ( جوشانده پوست شاه بلوط هندی انواع قولنج را آرام کرده و قوت و نیروی روده‌ها را باز می‌گرداند.)

- 25 تا 50گرم گل مینای چمنی را که تازه چیده‌اید، در یک لیتر آب سرد بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا یک تا دو دقیقه بجوشد. بعد، آن را از روی آتش بردارید و پانزده دقیقه دم کنید. بعد،‌ آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و در طول روز 4 تا 5 بار هر بار نیم فنجان از آنرا بنوشید.(نوشیدن این دم کرده اعمال روده‌ها را منظم خواهد کرد در صورتیکه ورم داشته باشید.

- بیست گرم ریشه ترشک تازه را که تکه‌تکه بریده‌اید در یک لیتر آب سرد بریزید و ظرف محتوی آنرا روی آتش بگذارید تا به جوش آید و یک‌ربع بجوشد بعد آنرا از روی آتش بردارید و زمین بگذارید تا دوازده دقیقه به حال خودش بماند و دم بکشد. سپس آنرا صاف کنید و با عسل شیرین سازید و کم‌کم آن قدر آنرا در طول روز بخورید که هر دوازده ساعت یک فنجان از آن نوشیده باشید.

- سی گرم پوست درخت تامول را در یک لیتر آب سرد بریزید و ظرف محتوی آنرا روی آتش بگذارید تا دوازده دقیقه بجوشد بعد آنرا صاف کنید و با عسل شیرین سازید و یک فنجان صبح ناشتا و یک فنجان بعدازظهر بنوشید. اگر مبتلا به اسهال عادی و یا اسهال خونی بودید درمان میشوید.

- کسانی که دچار ورم روده هستند و یا گاه‌به‌گاه قولنج میکنند و یا دچار اسهال میشوند برای معالجة آن باید پانزده تا سی گرم گل خشک هزارچشم را در یک لیتر آب جوش به مدت دوازده دقیقه دم کنند و بعد آنرا صاف کرده و با عسل شیرین سازند و هر روز سه فنجان از آنرا بنوشند.

درمان دل‌درد:‌

ده تا پانزده گرم میوه‌های خشک رازک را در یک آب جوش دوازده دقیقه دم کنید بعد آنرا صاف کنید و با عسل شیرین سازید و قبل از غذا یک فنجان از آنرا بنوشید. دم کرده رازک تقویت کننده صفرا است و هر وقت دچار بحرانهای کبدی- یرقان و سنگ کیسة صفرا شدید از این دم کرده کمک بگیرید.

-        وقتی دچار دل‌درد و سوزش معده شدید بعد از غذای ظهر و شام یک فنجان دم کرده تاجریزی سیاه را بخورید. برای تهیة این دم کرده باید پنج گرم ساقه و برگ تاجریزی سیاه را که خشک کرده‌اید در نیم لیتر آب جوش دوازده دقیقه دم کنید. بعد صاف کنید و با عسل شیرین سازید و مصرف نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد