دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

بیماری‌های گوارش

بیماری‌های گوارش:

عسل ماده‌ای است ملین و کمک دهنده به هضم غذاها که مصرف اندک ولی دایمی آن برای فعالیت طبیعی دستگاه گوارش توصیه شده‌است. عسل با داشتن آهن و منگنز بالا به عمل هضم کمک می‌کند و از ترشح اسید اضافی ممانعت می‌کند.(زیرا خود اسیدی است) عسل با سایر خواصی که دارد، به طور غیر مستقیم باعث تنظیم ترشح شیره‌ی معده می‌شود و به عنوان یک مرهم موجب التیام زخمهای معده می‌شود در واقع اثر التیامی عسل روی زخم‌های معده به علت ایجاد آرامش عصبی در فرد مصرف‌کننده عسل است زیرا بیشتر زخمهای معده و اثنی عشر منشأ عصبی دارند. خواص لینت‌دهندگی(نرم کنندگی) و ضدمیکروبی عسل باعث تقویت و تسهیل عمل دفع و لینت(نرمی)‌ مزاج می‌شود و با عفونت‌ها مبارزه می‌کند مصرف عسل در حالت ناشتا و به خصوص به صورت محلول درآب برای بهبود زخم‌های معده و روده توصیه می‌شود.

معالجه‌ی یرقان:

 سی تا شصت گرم برگ‌های خشک تازه‌ی راج  را در یک لیتر آب سرد دوازده ساعت بخیسانید. بعد ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و نیم دقیقه بجوشد. سپس پانزده تا بیست دقیقه آن را دم کنید. بعد آن را صاف کرده، با عسل شیرین سازید و هر روز سه تا پنج فنجان از آن را بنوشید. جوشانده‌ی دمکرده‌ی برگ راج تصفیه کننده‌ی کامل خون است و هنگامی که شما دچار یرقان و یا بحران کبدی شدیدی هستید ، به این نسخه عمل کنید.

پنج گرم گل گندم خشک را که بصورت گرد درآورده‌اید، در یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کنید و هر روز یک‌بار در هر دوره‌ی چهار روزه آن را بخورید و بمصرف آن ادامه‌ دهید تا یرقان و زردی شما برطرف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد