دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

معالجه‌ی بحران‌های کبدی

کبد:

باید گفت که عسل به علت نقشی که در افزایش گردش خون در قلب و عروق و در نتیجه ساختن هموگلبین بیشتر، اکسیژن رسانی بیشتر به بافتها و سلولها و افزایش قابلیت سوخت و ساز مواد غذایی دارد، کبد نیز به عنوان یک بافت بسیار فعال بدن در کار خود تقویت شده و قدرت پالایش سموم در این عضو افزایش می‌یابد. دکتر شومن موارد متعددی از نارسایی‌های کبدی و یک مورد یرقان را با تزریق عسل درمان کرده است. اما یک مورد خونریزی کبدی و افزایش وزن در بیماران تحت معالجه را نیز گزارش کرده است.

معالجه‌ی بحران‌های کبدی:

·   شصت تا نودگرم ریشه‌های زنبق را که خشک کرده‌اید، ریز ریز کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و دو دقیقه بجوشد و بعد بیست دقیقه آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و دو دقیقه بجوشد و بعد بیست دقیقه آن را دم کنید، سپس صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز دو تا سه فنجان از آن را در فاصله‌ی غذاهای اصلی بنوشید. جوشانده‌ی ریشه‌ی زنبق ترشحات صفرا را آسان ساخته و بحران‌های کبدی را معالجه می‌کند و بدین جهت تقویت کننده‌ی خوبی برای ترشح صفراست.

·   بیست گرم برگ و ساقه‌ گلدار فراسیون خشک را در ظرفی که نیم لیتر آب دارد بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید. بعد، آن را از روی آتش بردارید و ده دقیقه دم کنید. بعد، صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز چهار تا پنج نصف فنجان از آن را بنوشید. این جوشانده برای درمان نارسائی کبد و کیسه صفرا بسیار مفید و موثر است.

·   ده تا سی گرم ریشه جنتیانا را بکوبید تا گرد شود، بعد آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و چهار ساعت بگذارید بماند تا دم بکشد، بعد آن را صاف کرده و با عسل شیرین سازید و بعد از هر غذا یک فنجان از آن را بنوشید.  این دمکرده تقویت کننده کبد است.

  • جوشانده‌ی ریشه‌ی ماردارو به ترتیبی که در مورد درمان یبوست شرح دادیم به همان مقدار و اندازه دارویی برای یرقان و احتقان کبد و کیسه‌ی صفرا است که بکلی این عوارض و اختلالات کبد و کیسه‌ی صفرا را درمان خواهد کرد. (ده گرم ریشه‌ی خشک ماردارو را با یک لیتر آب سرد در ظرفی بریزید و یک یا دو ساعت بگذارید بخیسد بعد ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید همین که جوش آمد آن را از روی آتش بردارید و ده تا پانزده دقیقه بگذارید دم بکشد بعد آن را صاف کنید و 4 فنجان قهوه‌خوری از آن را صبح ناشتا چند روز که این کار را کردید یبوست به هر درجه‌ای باشد برطرف خواهد شد.

نسخه‌دیگر: با ماردارو این است که 45 گرم ریشه مارداروی خشک را با پانصد گرم عسل و یک لیتر آب و نیم‌لیتر سرکه‌ی انگور در ظرفی بریزید و آن ظرف را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و نیم ساعت بجوشد بین آن را سرد کنید و هر روز شش قاشق سوپخوری از آن را بخورید به ترتیبی که بین هر قاشق دو ساعت فاصله داشته باشد.

نسخه‌ی دیگر: این است که ریشه‌ی بزرگ ماردارو را که تازه از خاک درآورده‌ای گود کنید و در گودی آن شکر بریزید و دوازده ساعت آن را در زیرزمین یا جای خنک و مرطوب بگذارید فردای آن روز در گودی ماردارو شربت روشن با طعم مطبوع بدست خواهید آورد که اگر هر شب دو قاشق سوپخوری از این شربت را بخورید در دراز مدت، آثار یبوست از بین خواهد رفت بدون اینکه روده‌های شما دچار تحریکی شده باشد.)

·   بیست و پنج تا پنجاه گرم گل تازه‌ی مینای چمنی را در یک لیتر آب سرد بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید یک تا دو قاشق بجوشد. سپس، آتش را خاموش کیند تا پانزده دقیقه دم بکشد. صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز چهار تا پنج نصف فنجان از آن را بنوشید تا خون شما تصفیه شود و ناراختی‌های کبدی شما برطرف شود. همین جوشانده برای درمان یرقان هم موثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد