دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

معالجه‌ی روماتیسم و نقرس

روماتیسم:

 8 مثقال تخم ترب سیاه+ 8 مثقال دانه‌ی خشخاش سفید+ 16 مثقال عسل بدون موم را مخلوط کنید و آن را روی موضع دردناک بمالید و سپس روی آن را با یک پارچه‌ی تمیز ببندید. این عمل باعث کاهش درد می‌شود و می‌توانید در صورت نیاز آن را تکرار کنید.

خوردن عسل به میزان یک قاشق مرباخوری پس از هر وعده غذا می‌تواند برای درمان روماتیسم کهنه مفید باشد.

یادآوری: زهر نیش زنبور عسل برای درمان روماتیسم مفید است. افراد مبتلا در صورت حساسیت نداشتن به زنبور می‌توانند زنبور را روی موضع دردناک بگذارند و با تحریک آن سبب نیش خوردن شوند.

معالجه‌ی روماتیسم و نقرس:

·         سی تا شصت گرم برگ‌های خشک و یا تازه‌ی راج را در یک لیتر آب سرد دوازده ساعت بخیسانید. بعد ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و نیم دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی آتش بردارید و پانزده تا بیست دقیقه بگذارید بماند تا دم بکشد. بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز سه تا پنج فنجان از آن را بنوشید. جوشانده‌ و دمکرده برگ‌های راج دردهای رماتیسم را آرام می‌کند.

·     کسانی که رماتیسم دارند و می‌خواهند از نسخه‌ی شمشاد استفاده کنند باید یک یا دو قاشق چایخوری از پوست شاخه‌های درخت شمشاد را که خشک و گرد کرده‌اند در یک فنجان آب جوش بریزند و ده دقیقه آن را دم کنند بعد صاف کند و با عسل شیرین سازند و بعد از هر غذا یک فنجان از آن را بنوشند، مدتی که به این کار ادامه دهند خواهند دید دیگر درد رماتیسم را احساس نمی‌کنند.

·     پنج گرم گل طاووسی تازه یا خشک را در یک فنجان آب گرم بریزید و پانزده دقیقه دم کنید، بعد آن را صاف کرده با عسل شیرین سازید و در طی روز سه فنجان از آن را بنوشید تا دردهای رماتیسم شما را شفا دهد.

·     چهل گرم گل گندم خشک را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت بیست دقیقه آن را دم کنید، سپس صاف کنید و با عسل شیرین سازید و قبل از هر غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

یا بهتر است شصت گرم گل گندم خشک را در یک لیتر آب بریزید و هشت روز بگذارید بماند تا بخیسد و هر روز سه فنجان از آن را قبل از غذا بنوشید تا رماتیسم و نقرس شما برطرف شود. (در نظر داشته باشید که این نوعی داروست و طبق تعالیم دینی جز در موارد ضروری و تجویز پزشک نمی‌توان دارویی را که در آن مواد سکرآور وجود دارد مصرف کرد.)

·     جوشانده‌ی ماردارو که دستور تهیه‌ی آن را در مورد یبوست دادیم به همان اندازه و مقدار برای اختلالات مفاصل و رماتیسم موثر و مفید می‌باشد.

شربت ماردارو با عسل هم برای کسانی که مبتلا به نقرس و رماتیسم هستند موثر و مفید می‌باشد. توجه کنید که دانه و میوه‌های ماردارو دارای سم قوی است و نباید آن را مصرف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد