دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

اثر عسل روی تسکین دردهای عضلانی

اثر عسل روی تسکین دردهای عضلانی:

گاهی به علت کار عضلانی سخت یا ورزش سنگین، به خصوص در مواردی که شخص عادت به انجام روزمره‌ی کارهای عضلانی سنگین یا طولانی مدت ندارد. یک یا چند عضله‌ی پشت دچار انقباض طولانی مدت میشود که در اصطلاح علمی به آن ‌ قولنج یا گرفتگی عضلانی(اسپاسم) گویند. در اصطلاح عامیانه به این نوع کمردردها (بادگرفتگی) می‌گویند. حال اگر به علت عدم رعایت اصول انجام کارهای عضلانی سنگین دراز مدت، باعث گرفتگی یک یا چند عضله‌ی بدن خود شدید و احساس قولنج  کردید، می‌توانید با یکی از روشهای زیر، قولنج عضلانی را برطرف کنید. البته پس از بهبودی، با انجام نرمش و ورزش روزانه، عضلات خود را قدرتمند کنید تا در آینده دوباره دچار گرفتگی عضلانی نشوید:

1- مقداری گرد زینان را با عسل مخلوط کنید و آن را به صورت خمیر در آورید. سپس این خمیر را با دست روی عضله‌ی دردناک فرد بیمار بمالید. قدری از مواد این خمیر، مثل روغن ویکس جذب پوست می‌شود. و باعث گرم شدن نواحی مالش میگردد.

2- مقادیر مساوی از عسل وگلیسرین را مخلوط کنید و این را روی عضله‌ی دردناک فرد مبتلا به قولنج عضلانی بمالید. از این مخلوط می‌توانید برای مالیدن به عضلات مبتلا شده به قولنج در نواحی پشت، کمر، پا یا دست بمالید. (این روش یا هر روش سنتی دیگر فقط برای هر نوبت  مؤثر است و باعث نمی‌شود که عضلات شما دیگر به قولنج مبتلا نشود.)

3- برای درمان یا کاهش دردهای ناشی از قولنج (گرفتگی عضلانی) و کوفتگی می‌توانید200گرم رنده‌ شده‌ی پیاز را با 100گرم عسل مخلوط کنید و پس از دو روز آن را صاف کنید و مایع صاف شده را به مقدار2 استکان قبل از هر صبحانه بنوشید.

     4- روزانه شش قاشق قهوه‌خوری عسل، برای التهاب و رنج‌های عضلانی میل نمایید.(بعد از غذا دو قاشق) یکی از مهمترین دلایل گرفتگی، عضلات، ناکافی بودن (قند گلوکز) و تجمع اسیدلاکتیک در سلول‌های عضلانی است.که منجر به انقباض یا جمع شدن عضله و باز نشدن یا منبسط نشدن آن می‌شود که این حالت را اصطلاحاً گرفتگی عضلانی می‌نامند. پس وقتی عضله‌ای در اثر کمبود سوخت دچار گرفتگی می‌شود، منطقی است قبول کنیم که اگر به آن سوخت برسانیم، به تدریج عضله به حالت عادی بر‌می‌گردد. عسل این کار را انجام می‌دهد و برای یک عضله‌ی بی‌سوخت، سوخت فراهم می‌کند. البته تدارک سوخت توسط عسل برای سلول‌های عضلانی هر چند سریع‌تر از موادی چون نان، برنج و غیره است. اما به زمان نیاز دارد و در طول این زمان فرد مبتلا باید شدیداً درد بکشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد