دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

ناتوانی‌های جنسی

ناتوانی‌های جنسی:

توانمندی یا ناتوانمندی جنسی و سلامت دستگاه تناسلی زن یا مرد به چند عامل بستگی دارد: 1- عوامل ارثی یا مادرزادی 2- سلامت سایر دستگاه‌های بدن، به خصوص دستگاه اعصاب 3- تغذیه 4- مصرف ( خوردن،‌ نوشیدن یا کشیدن) الکل،‌ موادمخدر و سیگار.

عسل ماده‌ای است مقوی، نیروبخش و محرک نیروی جنسی (قوة باه) که در صورت مصرف مداوم و مناسب، تغییر قابل ملاحظه‌ای در تمایل و قدرت جنسی فرد ایجاد می‌کند. برای درمان سستی نعوظ، کندی نعوظ، سرعت انزال کمبود تمایلات جنسی، کمبود منی، ضعف قدرت جنسی در افراد مسن و افزایش تمایل مجدد به نزدیکی و قدرت تکرار جماع، رعایت دستورهای زیر مفید است.  هیچ نوع دارو یا روشی مؤثرتر از عمل به دستورات زیر نمی‌توان سراغ گرفت استفاده از مواد،‌ مخلوط‌ها، یا روش‌های زیر، برای افراد معمولی تأثیر قطعی دارد، اما افراد معتاد به مواد اعتیادآور با مصرف تجویزهای زیر نمی‌توانند مشکلات جنسی ناشی از اعتیاد خود را برطرف کنند. بنابراین لازمه به دست آوردن تمایل و قدرت جنسی در افراد معتاد، ابتدا ترک اعتیاد است. خوشبختانه اگر فرد معتاد زود    اعتیاد خود را ترک کند، می‌تواند با تجویزهای زیر به سرعت تمایلات و قدرت جنسی خود را باز یابد.[1]

1- نیم قاشق چایخوری زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در یک لیوان شیر بریزید و یک عدد زرده‌ی تخم‌مرغ به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب به هم بزنید و پس از صبحانه(روزدر میان) بنوشید. به عنوان عصرانه نیز مخلوطی از نیم قاشق چایخوری زنجبیل کوبیده و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان شیر یا مایعات و آبمیوه به هم بزنید و بنوشید. این تجویز را به مدت 10 روز و از آن پس به مدت 30 روز دیگر، فقط یک نوبت در روز ادامه دهید.

2- 500گرم مغز گردو یا مغز بادام یا ترجیحاً مخلوطی مساوی از مغز گردو و مغز بادام را خوب بکوبید. هر روز پس از صبحانه یک قاشق مرباخوری از کوبیده مخلوط گردو و بادام را با یک قاشق مرباخوری عسل در یک لیوان شیر بریزید و پس از افزودن یک عدد زرده‌ی تخم‌مرغ و به هم زدن،‌ آن را بنوشید. به عنوان عصرانه نیز یک قاشق از مخلوط کوبیده مغز گردو و بادام را با یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آبمیوه یا مایعات صرف کنید. این تجویز را به مدت 10 روز متوالی رعایت کنید و از آن پس به مدت 30 روز فقط یک نوبت در روز ادامه دهید.[2] مغز گردو،‌ بادام،‌ عسل و شیر، هم جزء مواد بسیار مقوی هستند که باعث رفع هر گونه سوءتغذیه و آرامش اعصاب می‌شوند[3] و هم روی قوای جنسی، تحریک تمایلات جنسی، افزایش منی،‌ درمان سستی نعوظ،‌ درمان انزال  سریع و غیره بسیار مؤثرند. اما اثر درمانی این تجویز تدریجی است و شخص برای نتیجه گرفتن باید به طور دقیق دستورات را عملی کند.

نوشیدن آبمیوه‌ها و سبزی‌ها به مقدار روزی 1 تا 2 لیوان به همراه تجویزهای 1 و2 اثری قاطع دارد.

3- افراد مسن می‌توانند برای تقویتی قوای جنسی خود روزانه در هر نوبت، پس از صبحانه و پس از شام،‌ مخلوط یک قاشق مربا خوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری عسل به مدت 5 روز میل کنید. از آن پس تا 20 روز نصف مقادیر فوق را به همان طریق مصرف کنند. مصرف دایمی عسل به عنوان جایگزین قند معمولی به میزان حداکثر روزی 4قاشق چایخوری در رژیم غذایی افرادی با سن بیشتر از 50سال شدیداً توصیه می‌شود.

4- افرادی که مایل به جماع مکرر در هر نوبت هستند، ولی پس از بار اول قدرت خود را از دست می‌دهند و محروم می‌مانند،‌ باید ضمن مصرف تجویز شماره 1و2، پس از بار اول جماع، یک قاشق غذاخوری عسل ویک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را در یک لیوان آب خنک خوب مخلوط کنند و بنوشند. پس از حدود 30 دقیقه تمایل و قدرت مجدد جماع در مرد ظاهر می‌شود، زن نیز در صورت نداشتن تمایل به جماع مجدد،‌ از نوشیدن شربت عسل بهره خواهد گرفت. (عسل را در آب گرم حل نکنید بلکه آب را بجوشانید سپس وقتی سرد شد عسل را حل کنید، همچنین در شب نزدیکی نباید از لبنیات استفاده کرد. بیشتر روی شیر و ماست تأکید شده.)

5- 6دانه خرما را در روغن زیتون در ماهی‌تابه تفت دهید و دو عدد تخم‌مرغ به آن اضافه کنید. پس از خشک شدن، به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این نیمرو را با نان به عنوان صبحانه به مدت 10 روز صرف کنید. بسیار ارزشمند است که تؤ‌ام با چنین صبحانه‌ای،‌ هر روز یک تا دو لیوان آبمیوه‌ها یا خود میوه‌ها را به اندازه کافی صرف کنید. آبمیوه برای سالمندان و کودکان خردسال که توان جویدن کافی میوه‌ها را ممکن است نداشته باشند، توصیه می‌شود. اما افرادی که دندان خوبی دارند و می‌توانند میوه‌ها را به خوبی بجوند، بهتر است به جای آب میوه‌ها، خود میوه‌ها را صرف کنند تا از الیاف ارزشمند میوه‌ها نیز برخوردار شوند. آب سبزی‌ها به میزان روزانه یک فنجان یا خود سبزی‌ها به قدر کافی تؤام با غذاهای روزانه بسیار مفید است. زیرا ویتامین‌ها و موادمعدنی مختلف به مقدار فراوان در سبزی‌ها یافت می‌شوند. پس از 10 روز که صبحانه متشکل از مواد فوق را صرف کردید، کمبودهای غذایی بدن شما برطرف می‌شود و از آن پس برای خوب نگه داشتن بدن خود از لحاظ موادغذایی مورد نیاز،‌ هر 3 روز یک بار به خوردن صبحانه مذکور مبادرت کنید. خرما، روغن زیتون،‌ عسل و تخم‌مرغ،‌ همه از غذاهای بسیار بسیار مفید هستند و با صرف مناسب آنها هرگونه سوء تغذیه و کمبودهای غذایی در بدن شما برطرف می‌شود. رعایت تجویز فوق توسط زن‌ها نیز نتیجه مشابه می‌دهد.

6- 2قاشق غذاخوری آب پیاز رنده شده نصف یک پیاز متوسط مخلوط با دو قاشق غذاخوری عسل،‌ به مقدار مساوی پس از صبحانه و پس از شام به مدت 10 روز و از آن پس یک روز در میان نصف مقادیر فوق تا 30 روز صرف شود. این تجویز، باعث افزایش تولید منی در مرد و افزایش تمایل جنسی در زن می‌شود.

7- یک قاشق چایخوری خاویار مخلوط با یک قاشق غذاخوری عسل پس از صبحانه و پس از شام به مدت 5 روز صرف شود. این تجویز برای تقویت عمومی بدن،‌ رفع ناراحتی‌های اعصاب و رفع هرگونه ناتوانی جنسی بسیار مؤثر است.

8- یک گرم زعفران، 10گرم زیره، 5گرم تخم شوید، 100گرم  مغز گردو را خوب بکوبید و مخلوط کنید. هر روز تا تمام شدن این مخلوط پس از صبحانه و شام و یک قاشق چایخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و با یک لیوان شیر در صبح و یک لیوان چای پس از شام صرف کنید. این مخلوط برای رفع ناتوانی‌های جنسی،‌ افزایش تولید منی و افزایش تمایل و قدرت جنسی بسیار مفید است.

9- عاقرقرحا، زنجبیل، فلفل سیاه هر یک 7 مثقال (که 35گرم می‌باشد) 25 عدد تخم‌مرغ خانگی، سه قلم ادویه را کاملاً نرم کوبیده با زرده تخم‌مرغ و 12 مثقال (که 60گرم می‌باشد) عسل صاف شده از موم مخلوط نموده تا معجون شود.صبح ناشتا به قدر فندقی و بعد از غذای ظهر و شب به قدر مذکور میل نمایید. (این به جهت رفع سستی آلت مفید است، به دستور بوعلی سینا می‌باشد.)

10- روغن زیتون عتیق 75گرم، عسل75گرم یا بیشتر، کندر25گرم، روغن سیاه‌دانه25گرم ، بالمناصفه ( به نسبت مساوی) در حمام‌ سه روز بنوشید و آب سرد در آن روزها نخورند این روغن از  جمیع دردهای بارده و فلج و امثال او نجات دهد و پیران صد ساله را هیجان شهوت گرداند.

11- عنبرا شهب، پنیر مایه شتر عرب، خولنجان، خصیه الثعلب از هر یک ده گرم و مشک و میخک از هریک 5گرم، تمام دواها را نرم کوبیده و بسایید، وزن تمام آنها عسل مخلوط نموده، به اندازه فندقی حب سازید. روزی یک عدد تناول نمایید،‌ و در عقب او شیر تازه دوشیده گاومیش یا گاو یا آب‌شاهی یا آب‌نخود خیسانده شده با عسل شیرین نموده و بنوشید. (مقدار وزن حب نیم مثقال باشد مانعی ندارد.)

12- 200گرم سیاهدانه + 200گرم + 100گرم کندور+ 50گرم روغن سیاهدانه + 50گرم روغن زیتون یک قاشق غذاخوری از مخلوط فوق همراه غذا میل کنید.



[1] تعریف اعتیاد: مصرف موادی است که  در اثر قطع بدن عادت به آن داشته باشد. مزاج را تغییر می‌دهد، مرفین سخت‌ترین و ؟‌ آن است.

[2] زرده تخم‌مرغ روز در میان امکان دارد زیرا برای کبد و سایر دستگاه‌ها مضر است.

[3] در طب اسلامی حتماً پنیر با گردو تجویز میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد