دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

معالجه‌ی زکام

معالجه‌ی زکام:

اگر دچار زکام شده‌اید، بر حسب سن و سال خود، از 25% تا 2گرم گرده ریشه زنبق را تا کمی عسل مخلوط کنید و بنوشید.

درمان اختلالات دستگاه هاضمه:

3 تا 5گرم قنطوریون رقیق را که خشک باشد در5 دسی‌لیتر آب جوش بریزید، بهتر است یک قاشق سوپخوری قنطوریون رقیق را در یک لیوان آب جوش به مدت 12 دقیقه دم کنید بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین کنید و یک فنجان قبل از هر غذا بنوشید( این دم کرده خیلی سریع ترشی معده، نفخ شکم و سنگینی آن را درمان خواهد کرد.)

-10 تا30گرم ریشه‌ی جنتیانای خشک را بکوبید تا گرد شود و بعد آن را در یک لیتر آب جوش بریزید و 4ساعت به حال خودش بگذارید تا دم بکشد. بعد، آن را سرخ کنید و با عسل شیرین سازید و بعد از غذا یک فنجان از آن را بنوشید. این دم کرده عمل هضم شما را آسان کرده و ترشی معده‌تان را از بین خواهد برد و احساس خواهید کرد که دیگر از غذا سنگین نشده‌اید.

- 6گرم ریشه‌ی( بیخ) شب‌بو را که خشک کرده و به صورت گرد(پودر در آورده‌اید) در یک قاشق عسل مخلوط کنید و بخورید. یا قبل از غذا 30تا 50قطرهتنطور بیخ شب‌بو را درکمی آب بخورید. این نسخه برای اختلالات تخا مه، ترشی و تنبلی معده موثر و مفید است.

- نصف قاشق سوپخوری عسل را در یک لیوان آب جوش سرد شده حل کنید و هر ساعت یک قاشق سوپخوری از آن را بنوشید و از رژیم غذایی معتدلی پیروی کنید. (برای افرادی که دچار سوءهاضمه شدید شده‌اند نسخه مفیدی است).

معالجه ورم بدن:

25گرم گل طاووسی را که به تازگی چیده‌اید در یک لیتر آب جوش بریزید و 15 دقیقه آن را دم کنید، بعد صاف کنید و با عسل شیرین سازید و در طول روز 2 تا 4 فنجان از آن را بنوشید. این دم کرده داروی موثری برای ورمهای قلبی و کلیوی می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد