دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

معالجه‌ی روماتیسم و نقرس

روماتیسم:

 8 مثقال تخم ترب سیاه+ 8 مثقال دانه‌ی خشخاش سفید+ 16 مثقال عسل بدون موم را مخلوط کنید و آن را روی موضع دردناک بمالید و سپس روی آن را با یک پارچه‌ی تمیز ببندید. این عمل باعث کاهش درد می‌شود و می‌توانید در صورت نیاز آن را تکرار کنید.

خوردن عسل به میزان یک قاشق مرباخوری پس از هر وعده غذا می‌تواند برای درمان روماتیسم کهنه مفید باشد.

یادآوری: زهر نیش زنبور عسل برای درمان روماتیسم مفید است. افراد مبتلا در صورت حساسیت نداشتن به زنبور می‌توانند زنبور را روی موضع دردناک بگذارند و با تحریک آن سبب نیش خوردن شوند.

معالجه‌ی روماتیسم و نقرس:

سی تا شصت گرم برگ‌های خشک و یا تازه‌ی راج را در یک لیتر آب سرد دوازده ساعت بخیسانید. بعد ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و نیم دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی آتش بردارید و پانزده تا بیست دقیقه بگذارید بماند تا دم بکشد. بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز سه تا پنج فنجان از آن را بنوشید. جوشانده‌ و دمکرده برگ‌های راج دردهای رماتیسم را آرام می‌کند.

کسانی که رماتیسم دارند و می‌خواهند از نسخه‌ی شمشاد استفاده کنند باید یک یا دو قاشق چایخوری از پوست شاخه‌های درخت شمشاد را که خشک و گرد کرده‌اند در یک فنجان آب جوش بریزند و ده دقیقه آن را دم کنند بعد صاف کند و با عسل شیرین سازند و بعد از هر غذا یک فنجان از آن را بنوشند، مدتی که به این کار ادامه دهند خواهند دید دیگر درد رماتیسم را احساس نمی‌کنند.

پنج گرم گل طاووسی تازه یا خشک را در یک فنجان آب گرم بریزید و پانزده دقیقه دم کنید، بعد آن را صاف کرده با عسل شیرین سازید و در طی روز سه فنجان از آن را بنوشید تا دردهای رماتیسم شما را شفا دهد.

چهل گرم گل گندم خشک را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت بیست دقیقه آن را دم کنید، سپس صاف کنید و با عسل شیرین سازید و قبل از هر غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

یا بهتر است شصت گرم گل گندم خشک را در یک لیتر آب بریزید و هشت روز بگذارید بماند تا بخیسد و هر روز سه فنجان از آن را قبل از غذا بنوشید تا رماتیسم و نقرس شما برطرف شود. (در نظر داشته باشید که این نوعی داروست و طبق تعالیم دینی جز در موارد ضروری و تجویز پزشک نمی‌توان دارویی را که در آن مواد سکرآور وجود دارد مصرف کرد.)

جوشانده‌ی ماردارو که دستور تهیه‌ی آن را در مورد یبوست دادیم به همان اندازه و مقدار برای اختلالات مفاصل و رماتیسم موثر و مفید می‌باشد.

شربت ماردارو با عسل هم برای کسانی که مبتلا به نقرس و رماتیسم هستند موثر و مفید می‌باشد. توجه کنید که دانه و میوه‌های ماردارو دارای سم قوی است و نباید آن را مصرف کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد