دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

جلوگیری از گرفتگی رگهای خونی

جلوگیری از گرفتگی رگهای خونی:

به گفته‌ی محققان دانشگاه ایلینویز، کسی که روزانه 4قاشق عسل مصرف کند،آنتی‌اکسیدان مواد محافظ بیشتری در خون خود ذخیره خواهد کرد این مواد از گرفتگی رگهای خونی جلوگیری می‌کنند.

محققان به مردانی که بین 18 تا 68 سال سن داشتند به مدت 5هفته، هر روز یک لیوان آب با 4 قاشق پر عسل دادند، آزمایش خون این افراد نشان داد که در خون آنها به طور آشکار بیشتر از سایر افراد آنتی‌اکسیدان وجود دارد. آنتی‌اکسیدان ماده‌ای است که از بافتهای بدن در مقابل اکسیژن تهاجمی محافظت می‌کند. تحقیقات انجام شده در گذشته نیز نشان داده است، که عسل به اندازه‌ی سیب، موز یا توت‌فرنگی مواد محافظ و آنتی‌اکسیدان دارد. هر چه رنگ تیره‌تر باشد به همان اندازه حاوی پیوندهای مفید بیشتری است.

اثر عسل روی خون:

برای ساخته شدن هموگلوبین خون، آهن و ویتامین ب12کافی باید فراهم باشد. عسل از نظر آهن غذایی نسبتا غنی که با مصرف‌ آن سنتز هموگلوبین و در نتیجه گویچه‌های قرمز خون افزایش می‌یابد. با افزایش هموگلبین در خون، قدرت اکسیژن رسانی خون به بافت‌ها نیز بیشتر می‌شود که این امر خود نتایج مفیدی را در سوخت وساز و سلامت بدن به بار می‌آورد. بالا رفتن هموگلوبین خون در اثر مصرف مرتب عسل با آزمایش‌های مختلف به اثبات رسیده‌است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد