دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

خوراکیهای لذیذ عسلی

خوراکیهای لذیذ عسلی:

1- برای ساندویچ عسلی، چند دانه بادام را (پس از اینکه پوستش را گرفتید) با عسل مخلوط کنید و پس از اینکه لای نان به اندازه کافی کره گذاشتید مخلوط مزبور را به آن اضافه کرده و میل کنید.

2- برای تهیه حلوای خرمای عسلی: 250گرم خرما را قطعه قطعه کرده با 90گرم گردو و یا بادام خرد نموده و یک قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق سوپخوری زنجبیل پرورده (خرد کرده) مخلوط کنید کوفته‌ای از آن درست نمایید و در شکر نرم می‌غلطانید و میل می‌کنید.

3- برای تهیه توفی لذیذ عسلی2قاشق سوپخوری عسل و دو قاشق سوپخوری شیر و 75گرم شکر و 60گرم کره و یک قاشق دسرخوری اسانس قهوه را فراهم کنید.

اول شکر را بجوشانید و سپس شیر و کره را مخلوطش نمایید بعد عسل را به آن افزوده صبر کنید تا قوام بیاید یک ذره از ماده قوام آمده را روی ظرفی بریزید. اگر فوراً سفت شد یک بشقاب چینی را با کره چرب نموده و اسانس قهوه را به مخلوط فوق افزوده و آن را روی بشقاب پهن کنید تا سفت شود ( برخی به جای اسانس قهوه، پسته و خلال بادام مخلوطش می‌نمایند.

4- برای تهیه مربای توت‌فرنگی، یک کیلو توت‌فرنگی اعلا و یک کیلو لیموترش نسبتاً درشت و یک کیلو و نیم شکر و 125 گرم عسل را فراهم آورید، اول توت‌فرنگی را له کرده روی آتش ملایم قدری بپزید، سپس شکر را به آن بیفزایید و خوب به هم زنید بعد شعله آتش را بیشتر کرده عسل را مخلوط کنید و مدت 4 دقیقه بجوشانید و کفی که روی آن جمع می‌شود،‌به کمک قاشق جمع کرده و دور بریزید، باز مدت 5 دقیقه بهم زدن را ادامه داده آن را در بطری‌های گرم خالی کنید.

5- برای تهیه نان بادام عسلی: مقدار 250گرم آرد سبوس‌دار را تهیه کنید. اول روغن نارگیل و عسل و آب گرم را خوب با هم مخلوط کرده سپس نارگیل قطعه قطعه شده و گندم را مخلوط کنید. بعد آن را به هر شکل که می‌خواهید بریده در یک ظرف چرب شده قرار داده مدت نیم ساعت در فر ملایم بپزید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد