دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

نسخ رفع یبوست

رفع یبوست:

- 1 تا 3 قاشق شاخه‌ی جوان تاک سلیمانی را که تازه چیده‌اید در 150 تا 200گرم آب جوش بریزید و کمی هم تخم انیسون، به اندازه محتوی دو انگشت، به آن اضافه کنید و ده دقیقه بگذارید دم بکشد. بعد، این دم کرده را در پارچه بریزید و صاف کرده با عسل شیرین سازید و هر سه ساعت یک فنجان از آن بنوشید تا یبوست شما برطرف گردد.

-150 گرم تا 200گرم سرشاخه‌های جوان درخت تامول را در یک لیتر آب سرد بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا جوش آید(به مدت     20دقیقه بجوشد). سپس، آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و بعد از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

- 30  تا 60گرم برگهای راج که تازه یا خشک باشد در یک لیتر آب سرد بریزید و 12 ساعت بگذارید بماند تا بخیسد. بعد ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید. وقتی بجوش آمد، نیم دقیقه باید بجوشد. بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز 3 تا 5 فنجان از آن را بنوشید. جوشانده‌ی برگهای راج مسهلی است که یبوست را برطرف می‌کند.

- 30  تا60 گرم از برگ درخت زبان گنجشک را که خشک کرده‌اید در یک لیتر آب جوش بریزید و 12 دقیقه آن را دم کنید. بعد، آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و در طول روز هر قدر خواستید بنوشد. نوشیدن این مایع، یبوست و خشکی مزاج شما را برطرف خواهدکرد.

-  ربع گرم تا دو گرم ریشه زنبق را که خشک و کوبیده شده و به صورت گرد در آمده است، در یک قاشق سوپخوری عسل مخلوط کرده و صبح ناشتا آن را بخورید. گرد زنبق با عسل مسهل خوبی است و خیلی زود یبوست را رفع می‌کند.

- 2 یا 3گرم تخم گل گندم خشک را در یک قاشق سوپخوری عسل یا دم کرده‌ی زبان گنجشک و با برگ درخت زبان گنجشک مخلوط کنید و هر روز یک بار آن را بخورید. اگر یبوست داشته باشید، آن را درمان می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد