دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

معالجه‌ی قاعدگی‌های دردناک

معالجه‌ی قاعدگی‌های دردناک:

خانم‌هایی که در موقع قاعدگی دچار درد و تشنج می‌شوند، برای معالجه آن باید از دمکرده رازک استفاده نمایند. نسخه‌ی آن بشرح زیر است:

سی تا چهل گرم میوه‌های خشک رازک را در یک لیتر آب جوش دوازده دقیقه دم کنید. بعد، آن را صاف کرده و با عسل شیرین سازید و هر روز قبل از صرف ناهار و شام یک فنجان از آن را بنوشید. دمکرده رازک تشنجات و دردهای رگل خانم‌ها را شفا می‌دهد. توجه داشته‌باشید که اگر از مقداری که در نسخه‌های رازک دستور داده شده تجاوز شود، می‌تواند شما را مسموم سازد و چشم‌های شما را ضعیف و خسته نماید. همچنین، موجب سردرد و اختلالات عصبی در شما شود. پس در هر حال از مقداری که در نسخه‌های شفابخش رازک تعیین کردیم تجاوز نکنید. 

بیست گرم برگ و ساقه‌ گلدار فراسیون را که خشک کرده‌اید در نیم لیتر آب سرد خیس کنید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و بیست دقیقه بگذارید بماند تا دم بکشد. بعد، صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز چهار تاپنج فنجان کوچک از آن را بنوشید. این جوشانده برای خانم‌هایی که دچار کمبود و یا قاعدگی‌های نامنظم هستند،‌مفید است و دردهای تشنج‌آمیز قاعدگی آنها را برطرف کرده و جریان آن را منظم می‌سازد.

خانم‌ها و دختر خانمهایی که دچار رگلهای درناک هستند، برای معالجه‌ی آن باید بیست تا پنجاه گرم ساقه‌های گلدار مرزنگوش خشک یا تازه را در ظرفی که دارای یک لیتر آب جوش است بریزند و بگذارند سه دقیقه به حال خودش بماند تا دم بکشد. بعد آن را صاف کرده با عسل شیرین سازند و هر روز دو تا سه فنجان از این دمکرده را در فاصله‌ی غذاهای اصلی بنوشند.

با مصرف این دمکرده،‌خانم‌ها و دختر خانم‌هایی که دچار رگل‌های درناک هستند، خواهند دید که قاعدگی‌های آنها مرتب شده و تشنجات دردناک رحم آنها برطرف گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد