دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

بیماری‌های کلیوی

بیماری‌های کلیوی:

عسل ضدعفونی کننده‌ی خوبی برای مجاری ادرار است و در صورت مصرف پیوسته‌ی آن به صورت محلول در آب، باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و کلیه ‌می‌شود. مصرف عسل به صورت محلول در جوشانده‌ی میوه نسترن (30گرم میوه‌ی نسترن در یک لیتر آب) وآب ترب سیاه (3 استکان در روز) و نیز با آب لیمو و روغن زیتون به میزان 3 قاشق سوپخوری در روز توصیه شده‌است.(برای مزاج گرم و سرد)

معالجه اختلالات کلیه‌ها:

·     پنجاه گرم گل و ساقه گل طاووسی را که تازه یا خشک باشد در یک لیتر آب بخیسانید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا دوازده دقیقه بجوشد، بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین نمایید و هر روز دو یا سه فنجان از آن را بنوشید. این دوا، سنگ‌های کلیه را حل می‌کند و صافی‌های کلیه را تمیز کرده، آنها را از سموم پاک می‌کند. همچنین، شما می‌توانید دو گرم تخم گل طاووسی را که خشک کرده‌اید بکوبید و در یک لیوان آب بریزید و هفت یا هشت ساعت بگذارید بماند بعد آن را بنوشید.

·     بیست گرم برگ و ساقه گلدار فراسیون خشک را در ظرفی که نیم لیتر آبدارد بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید. بعد، آن را از روی آتش بردارید و ده دقیقه دم کنید. بعد، صاف کنید و باعسل شیرین سازید و هر روز چهار تا پنج نصف فنجان از آن را بنوشید. این جوشانده برای درمان نارسایی کبد و کیسه صفرا بسیار مفید و موثر است.

·     ده گرم ریشه خشک مار دارو که در آب سرد دو ساعت بخیسد و بعد از جوشاندن ده تا پانزده دقیقه دم بکشد برای یرقان و احتقان کبد و اختلات کیسه صفراو یبوست درمان خوبی است همین دارو با عسل در نقرس و رماتیسم موثر است .

·     ده تا سی‌گرم ریشه جنتیانا را بکوبید تا گرد شود،‌بعد آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و چهار ساعت بگذارید بماند تا دم بکشد،‌بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و بعد از هر غذا یک فنجان از آن را بنوشید. این دمکرده تقویت کننده کبد است.

·     بیست تا پنجاه گرم گل تازه‌ی مینای چمنی را که تازه چیده‌اید، در یک لیتر آب سرد بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید  یک تا دو دقیقه بجوشد. بعد،‌آن را از روی آتش بردارید و پانزده دقیقه دم کنید. بعد، آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و در طول روز چهار تا پنج بار هر بار نیم فنجان از آن را بنوشید. وقتی شما ورم روده دارید، نوشیدن این دمکرده اعمال روده‌ها را منظم خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد