دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

دانستنی ها در مورد خواص انواع عسل

با تحقیق و اقتباس از مراجع خطّی و غیر خطّی طب سنتی

رفع یبوست

یبوست:

عامل یبوست کندی حرکات دودی روده‌هاست. وقتی غذاهای جذب نشده در روده باریک، برای دفع وارد روده بزرگ شود، چنانچه حرکات دودی روده بزرگ ضعیف باشد، مدفوع مدت بیشتری در آن باقی می‌ماند و در مدت توقف، مقدار زیادی از آب آن از دیواره‌ی روده جذب می‌شود و مرتب بر تراکم و سخت شدن آن اضافه می‌شود و سرانجام با سختی و ناراحتی بسیار بیشتر دفع می‌شود مصرف غذاهای پر الیاف، مثل انواع میوه‌ها و سبزیجات، شیر، و غذاهای آبکی، مثل سوپ و آش توأم با یک قاشق مرباخوری عسل با هر نوبت غذا، بهترین روش درمان یبوست است. شیر و عسل یک مسهل ملایم و خوب است.

رفع یبوست:

·     یک تا سه شاخه‌ی جوان تاک سلیمانی را که تازه چیده‌اید در صدوپنجاه تا دویست‌گرم آب جوش بریزید و کمی هم تخم انیسون، به اندازه محتوی دو انگشت، به آن اضافه کنید و ده دقیقه بگذارید دم بکشد. بعد، این دمکرده را در پارچه بریزید و صاف کرده با عسل شیرین سازید و هر سه ساعت یک فنجان از آن بنوشید تا یبوست مزمن شما بر طرف گردد.

·     ده گرم ریشه‌ی خشک ماردارو را با یک لیتر آب سرد در ظرفی بریزید و یک یا دو ساعت بگذارید بخیسد بعد ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا بجوش آید همین که جوش آمد آن را از روی آتش بردارید و ده تا پانزده دقیقه بگذارید دم بکشد بعد آن را صاف کنید و 4 فنجان قهوه‌خوری از آن را صبح ناشتامیل چند روز که این کار را کردید یبوست به هر درجه‌ای باشد برطرف خواهد شد.

نسخه‌دیگر: برای رفع یبوست با ماردارو این است که 45 گرم ریشه مارداروی خشک را با پانصد گرم عسل و یک لیتر آب و نیم‌لیتر سرکه‌ی انگور در ظرفی بریزید و آن ظرف را روی آتش بگذارید تا بجوش آید و نیم ساعت بجوشد بین آن را سرد کنید و هر روز شش قاشق سوپخوری از آن را بخورید به ترتیبی که بین هر قاشق دو ساعت فاصله داشته باشد.

نسخه‌ی دیگر: این است که ریشه‌ی بزرگ ماردارو را که تازه از خاک درآورده‌ای گود کنید و در گودی آن شکر بریزید و دوازده ساعت آن را در زیرزمین یا جای خنک و مرطوب بگذارید فرداری آن روز در گودی ماردارو شربت روشن با طعم مطبوع بدست خواهید آورد که اگر هر شب دو قاشق سوپخوری از این شربت را بخورید در دراز مدت، آثار یبوست از بین خواهد رفت بدون اینکه روده‌های شما دچار تحریکی شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد